لوله بازکنی فوری با فنر برقی | 09197565465

لوله بازکنی فوری با فنر برقی شبانه روزی و تضمینی توسط بهترین لوله بازکن های تهران

لوله بازکنی فوری با فنر برقی | 09197565465

لوله بازکنی فوری با فنر برقی شبانه روزی و تضمینی توسط بهترین لوله بازکن های تهران

لوله آشپزخانه گرفته چیکار کنم؟ 5 روش فوری با آموزش مرحله به مرحله

گرفتگی چاه سینک آشپزخانه شما را آزار می‌دهد و بوی بد آن مشمئز کننده است؟ نگران نباشید! با یکی از روش‌های زیر به‌سرعت جریان دوباره را به راه بیندازید.

گرفتگی چاه سینک آشپزخانه، که معمولا بر اثر چربی یا استفاده بیش از حد از خردکن ایجاد می‌شود، با ابزار ساده و راهکارهای زیر در چند دقیقه به راحتی رفع می‌شود.

ابزار مورد نیاز:

  • پیچ‌گوشتی چهارسو
  • لوله بازکن فنری
  • سیم‌چین
  • انبر
  • پارچه
  • عینک ایمنی
  • دم‌باریک

مواد مورد نیاز:

  • چوب لباسی سیمی

وقتی آب در چاه سینک آشپزخانه تخلیه نمی‌شود یا به کندی تخلیه می‌شود، سراغ محلول‌های شیمیایی باز کننده چاه نروید. به‌جای آن، این روش سه مرحله‌ای را که یکی از بهترین لوله‌کش‌های مورد علاقه ما پیشنهاد داده است، امتحان کنید تا چاه سینک آشپزخانه را باز کنید.

دو مرحله اولی که به شما نشان خواهیم داد، حتی نیاز به باز کردن تله فاضلاب یا جدا کردن هیچ قطعه‌ای ندارند. اگر خوش شانس باشید، تنها به یک چوب لباسی خم شده نیاز خواهید داشت. اما اگر گرفتگی در تله فاضلاب یا پایین‌تر از آن باشد، به یک لوله بازکن فنری با قطر 1/4 اینچ نیاز خواهید داشت.

می‌توانید یک لوله بازکن ارزان‌قیمت که صرفا یک کابل است که از داخل یک لوله خمیده عبور می‌کند، بخرید، اما توصیه می‌کنیم کمی بیشتر هزینه کنید و یک کابلی را که داخل یک قرقره قرار دارد، تهیه کنید. استفاده از این نوع بسیار راحت‌تر است.

قبل از شروع هر یک از روش‌های ما، تمام آب را با جاروبرقی بخار-آب و خشک یا با اسفنج داخل سطل جمع کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ببینید چه کار می‌کنید. همچنین اگر مجبور به جدا کردن لوله‌ها شدید، کار تمیزتر انجام می‌شود.

باز کردن چاه سینک با چوب لباسی و فنر

  

مرحله 1: باز کردن چاه با چوب لباسی

اگر سینک شما دو لگن دارد و فقط یک طرف آن گرفته، احتمالا با این روش مشکل حل می‌شود.

  1. زیر سینک را نگاه کنید تا محل اتصال لوله‌ها (waste tee) را پیدا کنید. اگر چیدمان لوله‌های شما شبیه عکس است و آب در لگنی که محل اتصال ندارد بالا می‌زند، با یک چوب لباسی خم شده می‌توانید گرفتگی را برطرف کنید.
  2. داخل محل اتصال، یک مانع وجود دارد که آب را به سمت لوله هدایت می‌کند. اما چون این قسمت باریک‌تر است، معمولا غذا در آن گیر می‌کند. به خصوص اگر از خردکن هم استفاده می‌کنید، احتمال گرفتگی در این ناحیه بیشتر است.
  3. با استفاده از انبر، سر چوب لباسی را به شکل قلاب خم کنید تا از سوراخ صافی رد شود. زیر سینک را نگاه کنید تا ببینید محل اتصال چقدر پایین‌تر از صافی است. چوب لباسی خم شده را داخل چاه فشار دهید. سپس آن را بچرخانید و بکشید تا قلاب به مانع گیر کند. حالا آن را به بالا و پایین تکان دهید و بچرخانید تا گرفتگی برطرف شود.
  4. برای تست، آب را باز کنید. اگر هنوز تخلیه نمی‌شود، یعنی گرفتگی عمیق‌تری وجود دارد. به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: فنر زدن به چاه سینک

اگر با چوب لباسی مشکل حل نشد، احتمالا بدون باز کردن لوله‌ها هم می‌توانید گرفتگی را برطرف کنید. فنر مخصوص را از سوراخ‌های صافی رد کنید.

  1. ابتدا سر فنری آن را با سیم‌چین ببرید.
  2. چند سانت انتهای آن را با انبر حدود 30 درجه خم کنید.
  3. کمی سر آن را باز کنید تا قلاب کوچکی درست شود.

این روش چند مزیت دارد:

  • لازم نیست وسایل زیر سینک را جابجا کنید.
  • نیازی به باز و بسته کردن لوله‌ها نیست.
  • با برداشتن تله فاضلاب، نگران ریختن آب کثیف نباشید.
  • با رد کردن فنر از صافی، در ح هنگام بیرون کشیدن و با ریختن آب تمیز، فنر تمیز می‌شود.
  • بدون باز کردن لوله‌ها، فقط با باز کردن شیر آب متوجه رفع گرفتگی می‌شوید.

مرحله 3: پیشگیری از گرفتگی چاه

دو عامل اصلی گرفتگی چاه سینک، استفاده زیاد از خردکن و چربی هستند. در ادامه راهکارهایی برای پیشگیری از گرفتگی آورده شده:

  1. از خردکن به عنوان سطل زباله استفاده نکنید. ریختن حجم زیادی از غذا داخل خردکن، دیر یا زود منجر به گرفتگی می‌شود. از انداختن استخوان مرغ، غذاهای چسبناک مثل ماکارونی و مواد فیبردار مثل پوست موز داخل سینک و خردکن خودداری کنید. برای حجم زیاد غذا، باقیمانده غذا را داخل سطل آشغال بریزید و از خردکن فقط برای تکه‌های کوچک استفاده کنید.
  2. هرگز چربی را داخل چاه نریزید. ریختن آب داغ همراه با چربی هم فایده‌ای ندارد. چربی در لوله سفت می‌شود و گرفتگی بدتری ایجاد می‌کند.

مرحله 4: باز کردن چاه با باز کردن تله فاضلاب و فنر زدن مستقیم

اگر با مراحل قبلی، گرفتگی برطرف نشد، وقت باز کردن تله فاضلاب (P-trap) و بازوی اتلاف (waste arm) و وارد کردن مستقیم فنر به لوله فاضلاب است. قبل از باز کردن تله، تا جایی که می‌توانید آب سینک را خالی کنید. سپس یک سطل زیر تله قرار دهید تا آب باقی‌مانده را بگیرد.

  1. با انبر بزرگ لبه خم شو (slip-joint pliers)، مهره‌های لبه خم شو در هر دو انتهای تله را شل کنید. مهره‌ها را باز کرده و تله را جدا کنید. همین کار را با مهره اتصال بازوی اتلاف به لوله فاضلاب انجام دهید و بازوی اتلاف را جدا کنید.
  2. قبل از استفاده از فنر، داخل محل اتصال را نگاه کنید تا مطمئن شوید ناحیه مانع تمیز است. سپس داخل تله فاضلاب را بررسی کنید تا مطمئن شوید گرفتگی‌ای در ته آن وجود ندارد. اگر هر دو قسمت تمیز باشند، گرفتگی در پایین‌تر لوله فاضلاب است و به فنر نیاز دارید.
  3. با این روش، تنها راهی که متوجه رفع گرفتگی می‌شوید این است که تله را دوباره سرهم کنید و آب را باز کنید. اگر تله و بازوی اتلاف فلزی دارید، توصیه می‌کنیم آن‌ها و سایر اجزای فلزی را با پلاستیکی جایگزین کنید. قطعات پلاستیکی به راحتی بریده و وصل می‌شوند. همچنین در صورت بروز مشکل در آینده، جدا کردن آن‌ها آسان‌تر است و زنگ نمی‌زنند.

مرحله 5: هنر فنر زدن

استفاده از فنر لوله کشی هنری است که هر چه تجربه بیشتری داشته باشید، بهتر آن را انجام می‌دهید.

نحوه انجام آن:

  1. پیچ تنظیم یا گیره را شل کنید تا کابل به راحتی از قرقره خارج شود. اکنون کابل را داخل چاه فشار دهید تا زمانی که دیگر نتوانید آن را هل دهید. ممکن است به گرفتگی گیر کرده باشد یا به سادگی در محل خم شدن لوله فاضلاب به مقاومت بر بخورد.
  2. انتهای قرقره را طوری قرار دهید که حدود بیست سانتی‌متر کابل بین چاه و قرقره نمایان باشد، سپس پیچ تنظیم یا گیره را روی کابل سفت کنید. کابل را حدود پنج سانتی‌متر بیرون بکشید تا از انسداد رها شود و شروع به چرخاندن قرقره کنید و همزمان آن را به سمت چاه فشار دهید. تا زمانی که کابل نمایان شده را به پایین چاه فشار دهید، ادامه دهید.
  3. سپس با شل کردن پیچ تنظیم و بیرون کشیدن حدود بیست سانتی‌متر دیگر از کابل، این فرآیند را تکرار کنید. اگر انتهای کابل گیر کرد و به چرخاندن قرقره ادامه دهید، کابل داخل چاه شروع به چرخیدن مارپیچی می‌کند. باید از این کار اجتناب کنید، بنابراین اگر احساس کردید کابل دیگر به راحتی نمی‌چرخد، چرخاندن قرقره را متوقف کنید. کابل را حدود پانزده سانتی‌متر بیرون بکشید و دوباره امتحان کنید.
  4. در این مرحله ممکن است چند اتفاق بیفتد. ممکن است از خلال گرفتگی عبور کنید و به آب اجازه دهید جریان پیدا کند و هر چه باقی مانده را حل کند. ممکن است گرفتگی را به جایی فشار دهید که قطر لوله‌ها بزرگتر باشد و بتواند از چاه پایین برود. یا ممکن است گرفتگی را با انتهای فنر قلاب کرده و آن را بیرون بکشید.
  5. در اینجاست که قوه‌ی درک شما وارد عمل می‌شود. هنگامی که فکر می‌کنید گرفتگی را برطرف کرده‌اید، فنر را بیرون بکشید. اگر کابل را از صافی رد کرده‌اید، می‌توانید با باز کردن آب، آن را در ح هنگام بیرون آوردن بشویید. در غیر این صورت، دستکش بپوشید و با پارچه‌ای که با روغن آغشته شده، کابل را پاک کنید و به داخل قرقره برگردانید.
  6. پس از تمیز کردن چاه، کابل را از قرقره بیرون بکشید، آن را بشویید و با پارچه‌ای آغشته به روغن پاک کنید تا از زنگ زدن آن جلوگیری کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد